.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اطفاء آتش سوزی پارک ملی گلستان

مسئول ستاد حوادث غیرمترقبه گلستان گفت: آتش سوزی عرصه های مرتعی پارک ملی گلستتان که از عصر روز گذشته آغاز شده بود، حدود ساعت دو بامداد روز جاری اطفاء شد.

رسول حسام اظهار داشت: این آتش سوزی با کمک نیروهای امدادی و اطفای حریق منابع طبیعی گلستان و خراسان شمالی و کمک نیروهای سایر بخشها اطفاء شد.

وی محدوده این حریق را در انتهای پارک ملی گلستان اعلام و تصریح کرد: این محدوده زیر پوشش محیط زیست بوده و از نظر جغرافیایی نیز در حوزه استان خراسان شمالی است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه دامنه آتش سوزی به جنگلهای انبوه منطقه نرسیده و طبق گزارشهای دریافتی، برخی از درختچه های موجود در این پارک طبیعی بر اثر این آتش سوزی خسارت دیدند اما هنوز سطح دقیق آتش سوزی و میران خسارت وارده برآورد نشده است.

به گفته حسام، کارشناسان این ستاد برای بررسی سطح و میزان خسارت وارده ناشی از آتش سوزی به منطقه اعزام شده اند.

مسئول ستاد حوادث غیرمترقبه گلستان ادامه داد: تجهیز و تامین امکانات مناسب از جمله بالگرد برای اطفای حریق در جنگلهای شمال ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی یادآور شد: وجود بالگرد در این عرصه ها که همه ساله با خطر آتش‌ سوزی مواجه هستند در شناسایی میزان و انتقال سریع نیروهای امدادرسان کمک خواهد کرد.

پارک ملی گلستان که به عنوان یک ذخیر‌گاه ارزشمند ژنی،‌ گنجینه ‌ای از تنوع زیستی ایران بوده که در سطح جهانی نیز دارای اعتبار زیادی است و در سال 1354به عنوان یکی از ذخایر زیست‌‌کره جهانی در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است.

این پارک در 160 کیلومتری غرب بجنورد در محدوده استانهای گلستان و خراسان شمالی واقع شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.